Πέμπτη 2 Μαΐου 2019



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ






-Συνέντευξη στην κ. Μαίρη Λαρεντζάκη Γκιώνη-



Ερωτ.  1η   Κα Καίτη Λιανού - Ιωαννίδου κυκλοφόρησε και παρουσιάστηκε το νέο σας βιβλίο με τίτλο « άρωμα σε μελανοδοχείο». Τι πραγματεύεται;

Κύρια Γκιώνη θα ήθελα πρώτα να σας ευχαριστήσω για την χαρά που μου δίνετε να μιλήσω για το βιβλίο μου.

Το « άρωμα σε μελανοδοχείο» είναι η πολυτάραχη η ζωή μιας γυναίκας, γεννήθηκε σε ένα χωριό της Ευρυτανίας μέσα στον πόλεμο. Παιδί αγνώστου πατρός θα μεγαλώσει κοντά σε μια μάνα φτωχιά, αγράμματη και μισότρελη. Όνειρό της να φύγει κάποτε από την μιζέρια, να γνωρίσει τα φώτα της δημοσιότητας. Οι μεγάλες αξίες της ζωής όπως… οικογένεια, θρησκεία, αγάπη, φιλία θα πάψουν να υπάρχουν όταν νοιώσει πως μπορεί να κτίσει την ζωή της καταπατώντας τες. Η ηρωίδα του βιβλίου λίγο λίγο καθώς γνωρίζει την άλλη πλευρά της ζωής θα αρχίσει να διακατέχεται από ένα πάθος για  κατάκτηση και θα ζήσει μέσα στο ψέμα δραπετεύοντας από τον ίδιο της τον εαυτό.

Ερωτ. 2η  Πώς γεννιούνται οι ήρωές σας;

Αρχικά γεννιέται μια ιδέα. Να γράψω μια ιστορία. Το έναυσμα πολυποίκιλο. Μπορεί να είναι μια πρόταση που άκουσα ή να είδα κάτι ή και κάτι από την ζωή μου. Από εκεί και πέρα γεννιούνται τα πρόσωπα που θα αποτελέσουν την συγκεκριμένη ιστορία. Ψάχνω λοιπόν να βρω τους ήρωες, τα δευτερεύοντα, τα τρίτα πρόσωπα ανάλογα με το εκάστοτε θέμα.

Ερωτ. 3η Ποιοι είναι οι τίτλοι των βιβλίων σας;

« Η άλλη πλευρά του παραδείσου» «Ελλάδα σ’ αγαπώ-Παράδοση και αναμνήσεις» «Χρυσές σελίδες» «Κοριός στο μαξιλάρι του προέδρου» «Συνάντηση με το παρελθόν» «Λίγο πριν ξημερώσει» «Άρωμα σε μελανοδοχείο».

Ερωτ. 4η Είστε ευχαριστημένη από την ανταπόκριση του κόσμου στα έργα σας;

Απαιτήσεις δεν είχα ποτέ για τίποτε. Η ζωή μου υπήρξε απλή και είναι απλή. Η αγάπη του κόσμου με συγκινεί ιδιαίτερα κι ένα ευχαριστώ γι’ αυτό που εισπράττω όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με το μυθιστόρημα είναι πραγματικά λίγο, βγαίνει όμως αληθινό μέσα απ’ την ψυχή μου και γίνεται τεράστιο. 

Ερωτ. 5η Κυρία Λιανού αποσπάσατε γι’ αυτό το βιβλίο εξαιρετικές κριτικές. Ποια τα συναισθήματα σας;

Το «άρωμα σε μελανοδοχείο» είναι ένα βιβλίο που πραγματικά πιστεύω πως θα το αγαπήσει ο κόσμος τουλάχιστον αυτό δείχνει από τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του. Η τραγική ζωή μιας γυναίκας που απέκτησε ένα παιδί νόθο και η ιστορία αυτού του παιδιού με τις συγκλονιστικές αποφάσεις που παίρνει μεγαλώνοντας είναι δυο θέματα που συγκινούν αλλά και προβληματίζουν την κοινή γνώμη. Πραγματικά οι κριτικές ήταν εξαιρετικές κι εμένα μου έδωσαν τα φτερά να συνεχίζω με δύναμη και  αποφασιστικότητα.

Ερωτ. 6η Ως συγγραφέας σας ενδιαφέρει να δείτε να ζωντανεύει κάποιο βιβλίο σας στο θέατρο ή το σινεμά;

Δεν πιστεύω πως υπάρχει συγγραφέας που δεν θα ήθελε να δει το βιβλίο του να γίνεται έργο, να ζωντανεύει, όπως λέτε. Ξέρω όμως πολύ καλά τις δυσκολίες κι έτσι δεν τολμώ ούτε καν να το ονειρευτώ. Από παιδί είχα μάθει να απλώνω τα πόδια μου μέχρι εκεί που φτάνουν, όπως έμαθα και να μην κάνω όνειρα για κάτι που είναι άπιαστο.

Ερωτ. 7η Οι χαρακτήρες που επιλέγετε είναι ιδιαίτεροι. Τι σας ελκύει σε αυτούς και τι μηνύματα στέλνετε μέσο αυτών στους αναγνώστες;

Μου αρέσει το βιβλίο να έχει ένταση και δράση, να έχει ανατροπές. Ο αναγνώστης διαβάζοντας το να νοιώσει από την αρχή πως έχει να κάνει με μια ιστορία δυνατή, που θα τον καθηλώσει. Οι χαρακτήρες των ηρώων και όλων που παρουσιάζονται πρέπει να είναι ανάλογοι με την δράση. Με ελκύει κάθε ένας που έχει αυτό το ιδιαίτερο για να ελκύσει και τον αναγνώστη.

Όμως τι μπορεί να είναι αυτό το ιδιαίτερο;

Είναι κάτι που δεν το συναντάμε εύκολα. Κατά τη γνώμη μου είναι το βάθος της ψυχής, το πόσο μπορεί ο συγγραφέας να βγάλει προς τα έξω τα συναισθήματα όλων που αποτελούν την ιστορία. Πιστεύω πως μόνο τότε ο αναγνώστης μπορεί να λάβει μηνύματα για την ζωή, την κοινωνία, να κρίνει από μόνος του και να βγάλει και τα δικά του συμπεράσματα.

Ερωτ. 8η Φαντασία κι έρευνα πόσο σημαντική είναι;

Όλα δημιουργούνται πρώτα στην φαντασία μας. Η φαντασία λοιπόν είναι κάτι ψεύτικο, η έρευνα όμως αποτελεί μια πραγματικότητα. Και μια και μιλάμε για το βιβλίο μου φαντάστηκα μια ιστορία, για το μέρος όμως που μεγάλωσε η ηρωίδα μου, όπως και για θέματα που αφορούσαν άλλες εποχές, τρόπο ζωής κ.λ.π. θα έπρεπε να κάνω κάποια έρευνα. Έτσι λοιπόν για παράδειγμα μια και αναφέρομαι στο Αγρίνιο στο μέρος που έζησε τα παιδικά της χρόνια έψαξα και βρήκα στοιχεία για τον τόπο αυτόν και όχι μόνο.  

Ερωτ. 9η Που και πότε γράφετε;

Γράφω στο γραφείο μου, στον υπολογιστή και πάντα βράδυ. Η νύχτα για μένα είναι πολύ καλός σύμβουλος. Ησυχία, δεν ακούω τίποτε, μάλλον ακούω… την μουσική μου. Κυρία Γκιώνη εκείνη την ώρα της ησυχίας, της απελευθέρωσης του μυαλού μου από προβληματισμούς, εδώ θα κάνω μια παρένθεση (μόνο άμα απελευθερωθείς από οτιδήποτε άλλο μπορείς να γράψεις). Δημιουργώ έναν χώρο δικό μου, που δεν μπορεί κανείς να τον πειράξει. Δεν ζω με τους ήρωές μου την ζωή τους, είμαι ο ήρωας, είμαι ο κομπάρσος είμαι ο οποιοσδήποτε. Και πιστεύω πως αυτό είναι η μαγεία της συγγραφής. 

Ερωτ. 10η κάποιος συγγραφέας είπε: Δεν γράφουμε, σβήνουμε τον πόνο μας με την γραφή. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη;

Ναι. Έτσι είναι. Πιστεύω πως το γράψιμο μας βοηθά να σβήσουμε τον πόνο, για μένα προσωρινά και πιστεύω πως βοηθά και τον αναγνώστη.

                                                                                 __________

Αναρτήθηκε στο galatsion.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου